Meet-up 2 februari 2021

In 2020 zijn maatjesprojecten voor kwetsbare mensen en de mensen waar zij voor werken opgeschrikt door het Coronavirus. Veel maatjesprojecten zijn in eerste instantie stopgezet, waarna in sommige gevallen de betrokkenen samen tot nieuwe invullingen kwamen van het begrip ‘maatje’. Toch konden deze initiatieven niet voorkomen dat er schrijnende situaties ontstonden waarin mensen vereenzaamden en zich fysiek en/of psychisch minder goed voelden. In gesprekken met vrijwilligers en medewerkers van maatjesprojecten, gemeenten en andere betrokken organisaties ontstond het besef dat met name maatjesprojecten kwetsbaar zijn op momenten dat fysiek contact zoals dat bij een maatjesproject over het algemeen de standaard is, even niet mogelijk is. Om welke reden dan ook. De vele initiatieven die toch ontstonden laten zien dat de veerkracht en creativiteit groot is. Vandaar dat wij met iedereen die een mening en/of ideeën heeft met betrekking tot het vraagstuk: “Hoe kunnen maatjesprojecten hun repertoire aan diensten uitbreiden zodat onder alle omstandigheden een bijdrage geleverd kan worden aan de positieve gezondheid van hun deelnemers?” willen uitnodigen om op 2 februari as. online samen te komen en deze uit te wisselen, zodat wij samen kunnen komen tot een grote hoeveelheid aan ideeën. Samen met de andere maatjesprojecten in Friesland kunnen wij dan onder wisselende omstandigheden tegemoet komen aan de behoeften van onze deelnemers. Hiernaast onze flyer. Er staat ‘meer info en aanmelden’, maar u bent al op de goede pagina voor de info en aanmelden kunt u hieronder. Wij hopen u online te verwelkomen op 2 februari, tot ziens!

Aanmeldingsformulier